wtorek, 24 sierpnia 2010

Odżywianie zgodne z grupą krwi.

Mistrzyni Świata Fitness, Ildikó Kállai jest zagorzałą zwolenniczką odżywiania zgodnego z grupą krwi. Światowej sławy sportsmenka, aktualnie menedżer dobrze wyposażonego, nowoczesnego klubu fitness w Budapeszcie, już od trzech lat stosuje ten sposób odżywiania. Poleca go również swoim uczniom. Jej własne doświadczenia oraz sygnały zwrotne są wyłącznie pozytywne. Poniżej przedstawiamy fragmenty z rozmowy przeprowadzonej z mistrzynią.

Odżywianie zgodne z grupą krwi:
"Mam same dobre doświadczenia"

Jestem orędowniczką i nauczycielką zdrowego stylu życia: to jest moje życie i moja praca. Prowadzę studio fitness należące do jednej z dużych węgierskich firm telefonii komórkowej, naszą salę fitness odwiedza regularnie około 500-600 jej pracowników.
Nie tylko prowadzimy treningi, ale również udzielamy porad w kwestii żywienia, a dwa razy do roku - z udziałem lekarzy i specjalistów rehabilitacji - organizujemy tzw.dzień zdrowia. Naszym klientom polecam przede wszystkim witaminy, jako uzupełnienie diety, a tym, którzy pragną zrzucić zbędne kilogramy, polecam spalacze tłuszczu oraz produkty energetyzujące.
Książka na temat odżywiania zgodnego z grupą krwi, która ukazała się również u nas przed trzema laty, okazała się punktem zwrotnym w moim życiu. Z początku postanowiłam, że wypróbuję rady doktora D'Adamo i jeżeli zauważę, że dieta zgodna z grupą krwi służy mojemu organizmowi, to będę ją stosowała. Od tej pory nie tylko jej przestrzegam, ale również nauczam diety zgodnej z grupą krwi - przecież mam tylko same dobre doświadczenia - i wielu moich wychowanków podąża za moim przykładem. Oczywiście nie to jest dla mnie naprawdę ważne, lecz fakt, że oni czują się znacznie lepiej, są zdolni do większego wysiłku, rzadziej chorują. Radośnie oznajmiają, że mają lepsze samopoczucie i więcej energii. Sądzę, że to oczywiste, że tak się dzieje, bo przecież odpowiednia dieta i właściwie dobrane dodatki żywieniowe służą organizmowi, jak najlepsza benzyna samochodowi.
Razem z moim ojcem wypróbowaliśmy nową dietę - oboje należymy do grupy krwi 0 - jednak moja mama często musi przygotowywać dwa rodzaje posiłków, ponieważ posiada grupę krwi B. Mój tata skończy niedługo 60 lat. Wcześniej skarżył się na bóle stawowe, zwłaszcza nóg, ciągle mu było zimno, z powodu nadkwasoty wciąż paliło go w żołądku. Po przejściu na dietę zgodną z grupą krwi, jego samopoczucie stopniowo ulegało poprawie, a teraz możemy już powiedzieć, że czuje się wyraźnie dobrze i uwolnił się od swoich problemów zdrowotnych.
Ja jestem jeszcze młoda, mam dopiero 30 lat i moim jedynym problemem było to, że podczas ciąży przybrałam na wadze 13 kilo, co przede wszystkim odbiło się na stanie moich nóg. Nie zawiodłam się na diecie zgodnej z grupą krwi i w tym przypadku, gdyż w końcu uwolniłam się od niechcianych kilogramów. Dzięki odpowiedniemu odżywianiu i treningowi trzy razy w tygodniu, nawet po urodzeniu dziecka mogę stwierdzić: jestem zadowolona ze stanu mojego ciała i kondycji fizycznej.
Przeważnie spożywam pokarmy wysoce wskazane dla mojej grupy krwi, które mogę jeść częściej i w większych ilościach, ale oczywiście dobieram również dania z tych neutralnych. Im szersza skala, tym bogatsza jest moja dieta i bardziej mnie cieszy gotowanie. Z powodu szkodliwej dla mnie lektyny pszenicy, piekę chleb z mąki żytniej i ryżowej dla całej mojej rodziny.
Mój półtoraroczny synek - Zoltán Zoárd - waży już 14 kilogramów, jada 5-6 razy dziennie, a oprócz tego każdego dnia karmię go piersią. Jest wesołym, energicznym i szczęśliwym chłopcem. Mój syn bezwiednie wybiera dania dla niego korzystne. Prawidłowy sposób odżywiania i harmonijne życie wzmocniło jego system immunologiczny, a najlepszym na to dowodem jest fakt, że jeszcze nigdy poważnie nie chorował.

Życzę wszystkim dużo zdrowia!
Ildikó Kállai
Mistrzyni Świata Fitness

1 komentarz:

  1. Ja tam zawsze korzystam z zasad diety niełączenia, ostatnio schudłam nawet 5kg, więcej szczegółów: http://www.apetyt-na-zdrowie.pl/diety/dieta-rozdzielna.html

    OdpowiedzUsuń

Oceń stan swojego zdrowia - dieta